Zjawisko stresu dotyczy aż 97% Polaków

Zjawisko-stresu-dotyczy-az-97-Polakow

28 października przypada „Dzień Odpoczynku dla Zszarganych Nerwów”. Choć jest to święto nietypowe, zjawisko stresu jest w Polsce powszechne i dotyczy aż 97%[1] Polaków.

 

To wystarczający powód, by przyjrzeć się bliżej sposobom na ukojenie naszych nerwów. Wystarczy zaledwie 15 minut efektywnego relaksu dwa razy w ciągu dnia, aby zregenerować nasz organizm i nabrać energii do dalszego funkcjonowania. A dokładniej – co jeszcze możemy zyskać dzięki odpowiedniemu relaksowi?

Żyjąc w czasach, kiedy doba wydaje się być za krótka, a znalezienie czasu dla siebie bywa trudne, warto pamiętać o zbawiennym wpływie relaksu na nasze zdrowie. – Najskuteczniejszym sposobem na relaks jest miarowe i głębokie oddychanie. Koncentrując się na rytmie oddechu, naturalnie przechodzimy w stan odprężenia. Takie systematyczne „wyłączenie się” na kilkanaście minut w ciągu dnia pozwala naszemu organizmowi zregenerować się i oczyścić. Świadome włączenie relaksu do codziennego planu dnia jest inwestycją, która przynosi benefity zdrowotne, intelektualne oraz społeczne – tłumaczy Iwona Kowalewski, ekspert SITA, specjalista w dziedzinie relaksu.

Korzyści zdrowotne

Relaks poprawia nasze samopoczucie i sprawia, że mamy więcej energii. Rozluźnia napięcie mięśniowe, poprawia krążenie i łagodzi bóle na tle nerwowym. To naturalna broń w walce z chorobami cywilizacyjnymi. Dzięki świadomemu oddechowi, nasz organizm jest lepiej dotleniony oraz pozbywa się adrenaliny – hormonu walki. W stanie relaksu zachodzi również regeneracja komórek, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

Korzyści intelektualne

Regularny odpoczynek w ciągu dnia pozytywnie wpływa na nasze zdolności intelektualne. Wypoczęci i zrelaksowani podejmujemy trafne i przemyślane decyzje. Zwiększa się również szybkość naszych reakcji oraz poprawia koncentracja. Stan odprężenia wspomaga również proces zapamiętywania i kojarzenia faktów.

Korzyści społeczne i psychologiczne

Relaks to doskonały sposób na wyciszenie emocji i powrót do stanu równowagi. Chwila tylko dla siebie pozwala uporządkować myśli i nabrać odpowiedniego dystansu do otoczenia. Wypoczęci, jesteśmy bardziej tolerancyjni i otwarci na wyzwania dnia codziennego. Potrafimy wykazać się empatią i zrozumieniem dla innych. Zrelaksowani mamy bardziej pozytywne nastawienie do wykonywania codziennych obowiązków.

[1] Badanie przeprowadzono w kwietniu i maju 2013 roku na reprezentatywnej grupie 1000 osób przez USP Zdrowie.

 

Źródło: materiały pochodzą ze strony infoWire.pl
Fot: freeimages.com

Skomentuj