W Warszawie o wsparciu polskich firm na rynkach zagranicznych
O działaniach MSZ i placówek dyplomatycznych w 2015 roku na rzecz wspierania polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych oraz planach na 2016 rok mówiła 2 grudnia podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk podczas spotkania z przedstawicielami polskich firm aktywnych za granicą.
We wczorajszych rozmowach w Warszawie udział wzięło 250 gości – przedstawicieli przedsiębiorstw oraz instytucji, z którymi MSZ współpracuje na co dzień w obszarze dyplomacji ekonomicznej -Międzynarodowe sukcesy polskich firm przyczyniają się do promocji wizerunku naszego kraju. To w dużej mierze dzięki Państwa aktywności nasz kraj zyskuje z roku na rok lepszą pozycję na gospodarczej mapie Europy i świata – podkreśliła wiceminister Kacperczyk.
Mówiąc o planach na 2016 rok, wiceminister Kacperczyk zadeklarowała, że polska dyplomacja będzie kontynuować działania związane ze wspieraniem polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Służyć temu będą nowe instrumenty takie jak m.in.: system badania satysfakcji przedsiębiorstw oraz liczne inicjatywy promocyjne zaplanowane na nadchodzący rok -Systematycznie staramy się doskonalić i usprawniać instrumenty wsparcia – uruchomiliśmy w tym roku pilotażowy system badania satysfakcji przedsiębiorstw, który mam nadzieję pozwoli skuteczniej dostosowywać nasze działania do oczekiwań i potrzeb przedsiębiorców. Liczymy na aktywne zaangażowanie z Państwa strony w tym obszarze. Takie partnerstwo jest kluczowe z punktu widzenia skuteczności naszych wspólnych wysiłków – dodała wiceszefowa MSZ.
O rosnącym znaczeniu polskiej dyplomacji ekonomicznej świadczy zorganizowanie przez MSZ w 2015 roku m.in. ponad 30 wizyt zagranicznych z udziałem ponad 1000 przedsiębiorstw, a także 21 seminariów i szkoleń, w których uczestniczyło ponad 500 firm. Podczas tegorocznej Narady Ambasadorów odbyło się także blisko 700 indywidualnych spotkań przedsiębiorców z 80 kierownikami polskich placówek dyplomatycznych.
Źródło: msz.gov.pl
Fot: freeimages.com