Promocja polskich jabłek podczas obchodów Francophonie
W ramach corocznego festiwalu kultury francuskiej Francophonie w Sali Gloria w Helsinkach odbyła się promocja turystyczna połączona z degustacją tradycyjnych potraw i napojów różnych krajów europejskich biorących udział w festiwalu.
Polskie jabłka przyciągały uwagę uczestników festiwalu nie tylko pięknym wyglądem, ale również aromatem, którym napełniła się szybko sala nowego, większego lokum, które przyjęło pod swój dach tę bardzo popularną imprezę frankofońską składającą się z kilku koncertów muzyki francuskiej oraz promocji zwyczajów kulinarnych krajów Francophonie. Ambasador Belgii, pan Ivo Goemans, promował swój kraj jako królestwo frytek i przypomniał o pochodzeniu tego najpopularniejszego na całym świecie kartoflanego dania, jednocześnie zapraszając do skosztowania innego belgijskiego smakołyku – gofrów z najróżniejszymi polewami.
Festiwal Francophonie ma wieloletnią tradycję. Jest promocją kultury francuskiej oraz jej związków z kulturami innych krajów. Prezentacja kuchni krajów-członków międzynarodowej organizacji Francophonie stanowi corocznie jego ważną część i jest wysoce ceniona przez setki miłośników kultury francuskiej, Finów i cudzoziemców przebywających czasowo w Finlandii. Promocja Polski poprzez popularyzację jabłek nie tylko cieszyła się zasłużonym powodzeniem, ale przede wszystkim zaskoczyła wszystkich swoją niespotykaną treścią, jak i ciekawą formą.
Źródło: finlandia.msz.gov.pl
Fot: finlandia.msz.gov.pl